عالم بلا حدود
اهلا بكم فى مندى عالم بلا حدود تفضل بمشاركتنا وسجل معنا بالمنتدى الجديد وكن من اول من يساعدو بالبناء



 
الرئيسيةاليوميةس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول
بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
سحابة الكلمات الدلالية
المواضيع الأخيرة
» ام كلثوم...دارت الايام
الخميس يناير 05, 2012 5:23 pm من طرف علاء الدين

» تاريخ وحضارة الامازيغ
الأربعاء ديسمبر 14, 2011 11:26 pm من طرف علاء الدين

» تسمم معتصمى التحرير
الأربعاء ديسمبر 14, 2011 11:08 pm من طرف علاء الدين

» الفيلم النادر رحلة السندباد الذهبية كامل
السبت ديسمبر 10, 2011 10:24 pm من طرف علاء الدين

» فيلم الحب الحرام كاملاً بدون حذف - زبيدة ثروت
السبت ديسمبر 10, 2011 9:32 pm من طرف علاء الدين

» Marketing & Sales Management
الثلاثاء ديسمبر 06, 2011 6:01 pm من طرف علاء الدين

» Apparatus and method for transacting marketing and sales of financial products
الخميس أكتوبر 13, 2011 5:46 pm من طرف علاء الدين

» موضوعك الأول
السبت سبتمبر 17, 2011 12:48 am من طرف علاء الدين

احصائيات
هذا المنتدى يتوفر على 1 عُضو.
آخر عُضو مُسجل هو علاء الدين فمرحباً به.

أعضاؤنا قدموا 8 مساهمة في هذا المنتدى في 8 موضوع
المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 1 عُضو حالياً في هذا المنتدى :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 1 زائر

لا أحد

أكبر عدد للأعضاء المتواجدين في هذا المنتدى في نفس الوقت كان 7 بتاريخ السبت أغسطس 27, 2016 12:32 pm

شاطر | 
 

 Marketing & Sales Management

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
علاء الدين
Admin


المساهمات : 8
تاريخ التسجيل : 17/09/2011

مُساهمةموضوع: Marketing & Sales Management   الثلاثاء ديسمبر 06, 2011 6:01 pm

Marketing & Sales Management.


Marketing & Sales Management

Marketing and Sales Strategies is Part 5 of your business plan . Marketing is the process of creating customers, and customers are the lifeblood of your business. In this section, the first thing you want to do is define your marketing strategy. There is no single way to approach a marketing strategy; your strategy should be part of an ongoing business-evaluation process and unique to your company. However, there are common steps you can follow which will help you think through the direction and tactics you would like to use to drive sales and sustain customer loyalty.

An overall marketing strategy should include four different strategies:

A market penetration strategy.

A growth strategy. This strategy for building your business might include: an internal strategy such as how to increase your human resources, an acquisition strategy such as buying another business, a franchise strategy for branching out, a horizontal strategy where you would provide the same type of products to different users, or a vertical strategy where you would continue providing the same products but would offer them at different levels of the distribution chain.

Channels of distribution strategy. Choices for distribution channels could include original equipment manufacturers (OEMs), an internal sales force, distributors, or retailers.

Communication strategy. How are you going to reach your customers? Usually a combination of the following tactics works the best: promotions, advertising, public relations, personal selling, and printed materials such as brochures, catalogs, flyers, etc.

After you have developed a comprehensive marketing strategy, you can then define your sales strategy. This covers how you plan to actually sell your product.

Your overall sales strategy should include two primary elements:

A sales force strategy. If you are going to have a sales force, do you plan to use internal or independent representatives? How many salespeople will you recruit for your sales force? What type of recruitment strategies will you use? How will you train your sales force? What about compensation for your sales force?

Your sales activities. When you are defining your sales strategy, it is important that you break it down into activities. For instance, you need to identify your prospects. Once you have made a list of your prospects, you need to prioritize the contacts, selecting the leads with the highest potential to buy first. Next, identify the number of sales calls you will make over a certain period of time. From there, you need to determine the average number of sales calls you will need to make per sale, the average dollar size per sale, and the average dollar size per vendor.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://prof.7olm.org
 
Marketing & Sales Management
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» Alfresco présente Alfresco Records Management, sa nouvelle solution dédiée à la gestion et à la mise en conformité des archives des entreprises
» إعلان عن توظيف

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
عالم بلا حدود :: Sales :: Marketing & Sales Management-
انتقل الى: